3 weeks! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Anja Lamberts - WaarBenJij.nu 3 weeks! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Anja Lamberts - WaarBenJij.nu

3 weeks!

Blijf op de hoogte en volg Anja

04 September 2014 | Bolivia, Cochabamba

Buenas noches!

Vandaag ben ik al drie weken in Cochabamba. Morgen en vrijdag zijn mijn laatste dagen spaanse cursus. Ik merk dat het communiceren met de familie en de mensen hier steeds beter gaat! Wel weet ik dat het nog erg lastig wordt om met de kinderen in het project te communiceren, maar ook dit gaat goed komen!

Vorige week tijdens de middagen/avonden een aantal keren koffie wezen drinken in de stad met Diane en Annette, erg gezellig! Afgesproken dat we zaterdag naar de stad zouden gaan. In de stad was een lokaal feest. Heel veel verschillende dansgroepen dansen op straat en mensen dansen mee en vieren feest. De weg wordt gewoon afgesloten hier en de auto's moeten maar op een andere manier op de plaats van bestemming zien te komen. Het feest was erg leuk om te zien, maar na een uur waren we er wel klaar mee. We besloten om naar de bioscoop te gaan. The Expendables 3 draaide, we kopen een kaartje voor de film. In de zaal aangekomen blijkt dat we met nog 6 anderen een privébioscoop hebben. De zaal is enorm, en we mogen kiezen waar we willen zitten. Na een "prachtige" film besluiten we naar huis te gaan omdat we allemaal moe zijn.

De volgende dag staat de trip naar Cristo de la Concordia gepland. Heel erg lang is dit het grootste beeld van Christus geweest, ook groter dan die in Rio. Helaas is er in Polen een beeld gebouwd dat groter is, maar dat maakte het niet minder mooi om bovenop die berg te staan! We hadden al snel besloten om naar boven te lopen. Hier kreeg ik na 10 minuten al spijt van. Wát een beklimming! Het is veel zwaarder dan ik dacht, maar als je dan de top bereikt maakt dat het extra mooi natuurlijk. Helaas begon het te regenen waardoor het niet meer leuk was om bovenop die berg te staan. We besloten naar beneden te gaan. We zochten een pizzeria en genoten van een welverdiende pizza en een biertje. Na een lange wandeltocht was het tijd om naar huis te gaan en te gaan slapen.

Maandag en gisteren ben ik even de stad in geweest om wat te drinken. Verder bestaat mijn leven deze week nog vooral uit school en huiswerk. Vanmiddag heb ik nogmaals het project bezocht waar ik ga werken, dit keer de middagactiviteit. Ontzettend leuke kinderen zijn het, die me meteen begroeten met een knuffel. Helaas zie ik ook mindere dingen. Jongens in een roelstoel, jongens met verlammingen, jongens met een waterhoofd. Het is hard om te zien, maar ook zo heerlijk om te zien hoeveel liefde de jongens en meiden krijgen van de vrijwilligers in het project. Ik heb erg veel zin om dinsdag aan de slag te gaan!

Voor komend weekend staat een trip naar La Paz gepland, waar ik nu al superveel zin in heb. Maar eerst nog twee daagjes school!


Hasta pronto xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 7195

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Internship Cochabamba, Bolivia

Landen bezocht: